۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۲۵

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور:

شهرها با ثبت در فهرست جهانی تبدیل به برند می‌شوند

شهرها با ثبت در فهرست جهانی تبدیل به برند می‌شوند

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور معتقد است: ثبت شهرها در فهرست جهانی، آنها را به برند تبدیل و توجه بازرگانان را به این شهرها جلب می‌کند.

پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هفتمین اجلاس آسیا و اقیانوسیه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی کشور، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه و برخی از اعضای شورای جهان در شهر تبریز برگزار می‌شود. قرار است در این برنامه، دو شهر مشهد به‌عنوان شهر برتر جهانی در حوزه سنگ های قیمتی و لالجین همدان به عنوان شهر برتر سفال و سرامیک مورد داوری قرار بگیرند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور با اشاره به این‌که ثبت شهرها در فهرست جهانی باعث رونق اقتصادی در این شهرها و تبدیل آنها به برند می‌شود گفت: سال ۹۴ اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی نامگذاری شد. امسال هم می‌کوشیم تا لاجین و مشهد را ثبت و با این کار به رونق بیشتری اقتصادی در این دو شهر و بالارفتن میزان صادرات سنگ‌های قیمتی و همچنین سفال و سرامیک کمک کنیم.

به گفته محمودیان ثبت یک شهر در فهرست جهانی موجب می‌شود تا کارگاه‌های متعدد در آن شهر راه‌انذازی شود چراکه ثبت ثبت لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال و سرامیک، به معنای آن است که این شهر قابلیت راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد و تولید انبوه و صادرات هدفمند به کشورهای مختلف را دارد. کمااین‌که امسال، پس از ۱۰ سال، صادرکننده نمونه کشور از شهر لالجین و فعال در زمینه سفال و سرامیک بود.

مدیرکل صادرات صنایع ذستی گغت: مشهد و لالجین، نامزد دریافت عنوان شهر جهانی شده‌اند. پرونده این دو شهر در اجلاس آسیا اقیانوسیه که در تبریز برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد و اگر این دو شهر بتوانند عنوان شهرهای جهانی سفال و سنگ‌های قیمتی را به خود اختصاص دهند، افتخار بزرگی را برای کل سرزمین ما به ارمغان آورده‌اند.

کد خبر 3605424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha